Pages

Ads 468x60px

20 Oktober 2009

Kita Bertemu Lagi !!!!

Salam sebelum saya ingin menerus penulisan saya pada petang nie. saya ingan memohon seribu kemaafan kerana hampir dua minggu saya tidak mengupdate blog nie. Dah dekat akhir-akhir sem nie, saya dibebani berbagai-bagai tugasan, asignment, perbentangan, liqa dan macam2 lagila yang perlu diselesaikan dalam tempoh yang cukup singkat. Tapi berbekalkan dengan azam yang tinggi saya dapat selesaikan dengan cemerlang..Alhamdullilah. Dalam entry kali ini saya amat berminat untuk berkongsi dengan para pengunjung mengenai satu kisah yang saya terima daripada sahabat blogger saya iaitu NURUL HUDA. Sya berharap dengan paparan yang akan sya tunjuk ini menjadi satu peringatan kepada semua pengunjung InsyaAllah..

Buat renungaN

Seminggu lepas, sewaktu saya on call 24 jam, saya dapat panggilan darianggota balai, bagi tahu, ada satu mayat di temui di dalam sebuah rumah.Jiran mendakwa terhidu bau busuk. Saya bersama 6 anggota bantuan teknik danForensik ketempat kejadian, juga terdapat 5 anggota balai yg sedia menantisaya. Saya membuat pemeriksaan di sekeliling rumah bagi mengesan sebarangkesan kesan jenayah. TIADA. saya intai melalui tingkap, memang baunya busukmenusuk hidung. Bau mayat !..saya nampak sesusuk tubuh yg terbaring di atassofa...dengan hanya berkain pelikat sahaja..jelas mayat satu lelaki,berulat, dengan mata dan gigi telah terkeluar...saya terpaksa memecah masuk kedalam rumah..dan buat pemeriksaan. Adadompet yg mengandungi RM33. jam tangan, dan IC serta beberapa no tel. rumahusang, tanpa talipon, tiada peti sejuk...ada sedikit beras dan minyak masak.
Nyata mayat tersebut, seorang lelaki 75 tahun....saya menghubungi satu notel.di jawab oleh seorg perempuan muda...20 tahun...dan itu cucunya...mayatdi bawa ke Hospital Ipoh untuk bedah siasat esoknya.di mana anak anaknya?baru seminggu anaknya datang membawa emaknya ke Johor kerana bercuti,menyambut merdeka dan membawa emak berjalan jalan...mungkin ayah tak mahumengikut...berdasarkan siasatan Forensik, ayah tua tu meninggal pada harianak anaknya membawa ibunya ke Johor. Sewaktu di temui memang mayat telahseminggu, berdasarkan keadaan mayat dan size ulat yang menghurungi mayat.saya menegur anaknya di bilik mayat...tentang kesilapan mereka meninggalkanayah mereka dalam keadaan sebegitu daif...tanpa menghubungi,
tiada link dgnjiran jiran...seorang pun anak anaknya 5 lelaki , 4 perempuan tak sanggupmengecam mayat ayah mereka...apatah lagi mengangkat jenazah ayahnya. Cum aadik perempuan dan suaminya sahaja yg sanggup masuk kedalam bilik mayat dan mengecam...sejurus sebelum pengsan.kenapa sampai jadi begini ? apa yg tak kena?saya akan mengirimkan gambar gambar kejadian ini sekiranya kawan kawan mahu lihat, bagaimana kesedihan ini diabadikan.









Sayangilah IbuBapa Anda!!!!!















3 comments:

nUrUl HuDa... berkata...

mcm mn la mereka nak uruskan jenazah tu yea...

zairi berkata...

Assalamualaikum...

sedih gak kalo dengar2 kesah macam ni. Ayah saya pun dah meninggal syawal thn lepas. Alhamdulillah...2thn sbelumnya, arwah ayah selalu di samping saya. syukur kerana saya dapat berjasa sehinggalah kerja2 menimbus tanah perkuburan ayah. sempat lagi salam cium tangan ayah sebelum pergi kerja. tengahari tu dia meninggal.

jika macam gambar ni lah keadaan yang saya terima, x tahu macam mana la perasaan saya ketika tu. Wallahualam...

p/s: minat dengan paparan sebegini. bleh teruskan untuk kongsi pengalaman?

aslamahmad berkata...

boleh nanti saya akan teruskan paparan sebegini lagi...email nie saya dapat melalui sahabat saya..so kalu ada entry yang lebih menarik saya akn cuba kongsikan dengan semua pengunjung k..

TRAFFIC HARI INI

Iklan